ДІЯЛЬНІСТЬ

Протягом вересня – листопада 2021 року директор ІРЦ спільно з фахівцями комунальної установи взяли активну участь у засіданнях команд психолого-педагогічного супроводу у: ЗДО Сонечко”, ЗДО “Струмочок”, Вичівський ліцей, Річицька гімназія, Зарічненський ліцей №1 та Зарічненський ліцей №2 внесли свої пропозиції та рекомендації щодо складання індивідуальної програми розвитку, також командою супроводу були визначені подальші шляхи взаємодії для адаптації дитини в колективі та покращення її успішності. Фахівці ІРЦ надали рекомендації педагогам щодо особливостей психолого-педагогічного супроводу дітей з ООП данної категорії.

На засіданнях обговорювались наступні питання:

– особливості організації роботи інклюзивних груп та класів в закладах освіти та надання корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами;

розроблення та узгодження індивідуальної програми розвитку для дітей з особливими освітніми потребами, які здобувають освіту в умовах інклюзивного навчання;

особливості адаптації, модифікації навчальних програм та завдань для дітей з особливими освітніми потребами.

Досягнення позитивної динаміки розвитку дітей з ООП можливе лише за умови тісної взаємодії та ефективної роботи всіх учасників команди психолого-педагогічного супроводу.

Дорогі батьки, дорогі колеги,щорічно 2 квітня на всій земній кулі об’єднаними зусиллями ми говоримо про необхідність змінювати наш світ, роблячи його більш відкритим чутливим до потреб дітей, молоді, дорослих з розладами спектру аутизму… Змінювати світ непросто і часом це здається надто великим і надто амбітним завданням – але це так важливо, адже те, наскільки особа з аутизмом зможе прожити щасливе життя, реалізувати себе в ньому, мати необхідну підтримку залежатиме від того, наскільки ми, як суспільство є відкритими і простягаємо у відповідь руку дружби, руку фахової підтримки, руку доброзичливості…Всі люди з аутизмом можуть прожити щасливе життя, якщо вони мають люблячу родину, підтримку фахівців, школу, де можуть вчитися, заняття, яке люблять. Суспільство ж повинне створити всі умови для розуміння людей з аутизмом та їхнього повноцінного життя. Люди з аутизмом мають труднощі у спілкуванні і взаємодії, але ці труднощі бувають різними. Частина з цих людей ніколи не зможе розмовляти, інші – будуть розмовляти прекрасно; частина – зможе мати вищу освіту, а хтось не зможе завершити і програми середньої школи.Вони не хворі, вони просто мають інший тип нервової системи, інший спосіб дивитися на цей світ. Але вони є такі і хочуть, щоб їх сприймали.Додатковий виклик для дітей із РАС – соціальна адаптація. Цей аспект залежить не лише від навичок спілкування самих особливих дітей, але й готовності суспільства їх прийняти. На жаль, для суспільства все ще складно зрозуміти та прийняти те, що всі люди різні. Зрозуміти, хто такі діти з РАС. Родичі ізолюють своїх дітей на майданчиках, в інших громадських місцях, коли поруч з’являється дитина, поведінка якої відрізняється від поведінки інших. Тому, давайте будемо толерантними, допомагати і підтримувати їх.

Головне – не здаватися і вірити! І це завдання не тільки для батьків аутистів, але й для всіх нас – адже цивілізованість суспільства визначається його ставленням до тих, хто потребує його опіки.Ми повинні робити якомога більше для всіх людей, які зараз живуть з аутизмом, щоб вони могли розкрити свій потенціал і вести повноцінне і щасливе життя. Вони та їхні сім’ї – наші друзі, родичі і сусіди – заслуговують на це.

30 березня 2021 року директор та фахівці ІРЦ долучилися до науково-практичної конференції на тему: “Від експертів професіоналам: сучасний погляд на принципи корекційної роботи з дітьми з РАС та ефективної взаємодії з їх родинами”. Онлайн конференція організована швейцарською фармацевтичною компанією AСINO в Україні у рамках соціального проєкту “Твій безмежний світ».

26 березня 2021 року відбулась онлайн-майстерня для фахівців у сфері інклюзії з теми “Особливості організації ігрової діяльності для швидкого й ефективного розвитку мовлення у дітей з особливими освітніми потребами”, де фахівці разом з диретором ІРЦ взяли участь в прослуховуванні.

25 березня 2021 року відбувся онлайн-семінар, де взято участь «Основні завдання, ролі та функції практичного психолога та логопеда інклюзивно-ресурсного центру в забезпеченні комплексного супроводу дітей з особливими освітніми потребами» для практичних психологів та логопедів закладів освіти. У роботі семінару взяли участь: – практичний психолог інклюзивно – ресурсного центру Боричевська Тетяна Іванівна « Особливості роботи практичного психолога в ІРЦ»;- вчитель-логопед інклюзивно- ресурсного центру Ломако Софія Миколаївна « Нетрадиційні методи та прийоми роботи з дітьми, які мають мовленнєві порушення» . Присутні ознайомились із системами завдань, розроблених практичними психологами та вчителями-логопедами для обстеження мовлення дошкільників, які дають змогу з’ясувати рівень актуального мовленнєвого розвитку дитини, а також визначити провідні порушення у структурі виявленого відхилення та вжити відповідних заходів. Така форма роботи сприяє обміну досвідом та професійному зростанню практичних психологів та логопедів закладів освіти.

10 лютого 2021 року вчитель-реабілітолог Базан Валентина Анатоліївна, взяла участь в ХVIII обласному конкурсі-ярмарці педагогічної творчості номінація «Спеціальна освіта». Поділилась досвідом роботи: «Корекційна робота засобами лікувальної фізкультури з дітьми з порушеннями опорно-рухового апарату”.

4 лютого 2021 року відбулась онлайн-майстерня, де фахівці разом з директором КУ “Зарічненський ІРЦ” долучилися до роботи онлайн-майстерні з теми «Формування і розвиток самооцінки у дітей з особливими освітніми потребами».

Протягом січня директор та фахівці ІРЦ взяли участь в прослуховуванні курсу “Інклюзія та дистанційне навчання” та отримали сертифікати про участь про успішне завершення курсу, де отримали багато інформації для роботи з дітьми з ООП.

Відповідно до плану роботи комунальної установи «Зарічненський інклюзивно-ресурсний центр» на базі сектору освіти Зарічненської районної державної адміністрації 22 грудня 2020 року відбувся семінар-практикум для новопризначених асистентів вчителів закладів загальної середньої освіти.

26 жовтня 2020 року на базі КУ «Зарічненський ІРЦ» було проведено майстер – клас для батьків « Дитина з особливими освітніми потребами: зрозуміти та допомогти».Із вітальним словом звернувся директор КУ «Зарічненський ІРЦ» Полюхович Оксана Олексіївна.Вчитель – логопед Ломако Софія Миколаївна ознайомила батьків з різноманітними вправами, які роблять позитивний вплив на мовленнєвий розвиток дітей « Артикуляційна гімнастика. Ігри з язичком», «Логопедичний масаж».Вчитель – реабілітолог Базан Валентина Анатоліївна у своєму виступі висвітлила питання з розвитку дрібної моторики дітей з ООП та провела практичну частину з методу СУ- Джок терапії, як один з методів стимуляції мовних зон кори головного мозку та розвитку дрібної моторики рук та пальців.Навчальний тренінг із розвитку дрібної моторики та сенсорної інтеграції провела практичний психолог Боричевська Тетяна Іванівна.

З 19 по 22 жовтня на базі РОІППО відбулися курси підвищення кваліфікації фахівців ІРЦ області за програмою 《Користування психодіагностичними методиками WISC-IV, Leiter-3, Conners-3, PEP-3 та CASD》. Чотири дні інтенсивного навчання, цікавої практичної роботи, нових знань у користуванні новітніми методиками при здійсненні комплексної оцінки розвитку дитини і навіть здача іспиту із тренером Наталією Прокопчук.

30 вересня 2020 року директор та фахівці ІРЦ взяли участь в прослуховуванні онлайн-вебінару, що проводив Ресурсний центр підтримки інклюзивної освіти, онлайн-майстерні для фахівців Інклюзивно-ресурсних центрів з теми “Особливості розвитку емоційно-вольової сфери у дітей з особливими освітніми потребами”.

25 вересня 2020 року районним методичним кабінетом сектору освіти Зарічненської райдержадміністрації в режимі онлайн організовано і проведено консультування педагогічних працівників закладів дошкільної освіти району та Локницької ОТГ. У ході спілкування обговорено актуальні питання організації освітнього процесу у дошкільних закладах. Методисткою Омельяновою Л.В. надано рекомендації щодо особливостей планування роботи закладів у 2020-2021навчальному році, зокрема, акцентовано увагу на розробці та затвердженні освітніх програм закладів дошкільної освіти, оновленні внутрішньої системи забезпечення якості освіти відповідно до сучасних вимог. Разом з тим директором Зарічненського інклюзивно-ресурсного центру Полюхович О.О. було забезпечено інформування педагогів з питань організації інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти з метою реалізації права дітей з особливими освітніми потребами на освіту.

24.09.2020 р. директор КУ “Зарічненський ІРЦ” взяла участь у засідані дискусійної зали для директорів інклюзивно-ресурсних центрів із теми «Організація інклюзивного навчання в закладах освіти: нагальні питання».

17 вересня 2020 року фахівцями КУ “Зарічненський інклюзивно-ресурсний центр” взято участь в прослуховуванні онлайн-вебінару з теми “Корекція когнітивної сфери дітей із ЗПР” який відбувся на базі Ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти.

15 вересня 2020 року фахівцями комунальної установи «Зарічненський інклюзивно-ресурсний центр» Зарічненської районної ради Рівненської області проведено онлайн-засідання для вчителів інклюзивних класів та асистентів вчителів закладів загальної середньої освіти з теми «Особливості організації освітнього процесу для дітей з особливими освітніми потребами в 2020-2021 н.р.».У ході онлайн-засідання обговорювались такі питання:1. Нормативно-правове забезпечення інклюзивної форми навчання, індивідуальної форми навчання (педагогічний патронаж).2. Особливості роботи команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої освіти.3. Укладання індивідуальної програми розвитку.4. Психологічні особливості розвитку дітей з інтелектуальними порушеннями.5. Важливість фізичного розвитку для дітей з особливими освітніми потребами.6. Супровід дітей з особливими освітніми потребами вчителем-логопедом.З інформацією виступили: Полюхович Оксана Олексіївна, директор КУ «Зарічненський ІРЦ»; Боричевська Тетяна Іванівна та Борщ Наталія Миколаївна, практичні психологи КУ «Зарічненський ІРЦ»; Базан Валентина Анатоліївна, вчитель-реабілітолог КУ «Зарічненський ІРЦ»; Ломако Софія Миколаївна, вчитель-логопед КУ «Зарічненський ІРЦ».

3 вересня 2020 року відбувся онлайн-вебінар з теми “Психологічна допомога при адаптації до освітнього процесу в посткарантинний період” на базі РОІППО, де директор та фахівці центру взяли участь в прослуховуванні онлайн-майстерні.

11 червня 2020 року директором та фахівцями ІРЦ взято участь у онлайн-семінарі з теми “Підтримка психоемоційного стану вчителя у роботі з дітьми з ООП” (інтерактивна лекція).

Участі в прослуховуванні фахівцями ІРЦ онлайн-семінару з теми «Особливості просторових уявлень у дітей із ЗПР», який відбувся 5 червня 2020 року на базі Рівненського РЦПІО.

Фахівці КУ “Зарічненський ІРЦ взяли участ ь в прослуховуванні онлайн-майстерні, що відбулася на базі Ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти для фахівців Інклюзивно-ресурсних центрів та батьків, онлайн-семінар з теми «Особливості корекції деструктивних форм поведінки у дітей з ООП», який відбувся 13 травня 2020 року.

21.04.2020 року фахівці ІРЦ взяли участь в прослуховуванні вебінару “Особливості дистанційного навчання дітей з ООП” https://youtu.be/HTunncZbvko