Коли працює команда – народжуються результати! Фахівці інклюзивно-ресурсного центру взяли активну участь у роботі команд психолого-педагогічного супроводу у закладах освіти. У тісній співпраці з педагогами, асистентами та батьками були розроблені індивідуальні програми, враховуючи особливі освітні потреби кожної дитини. Спільна робота команди супроводу – це крок до гармонійного розвитку та успішної соціалізації кожної дитини.
Полюхович Оксана Олексіївна Директор ІРЦ взяла участь в нараді з директорами інклюзивно-ресурсних центрів Рівненської області, організованою департаментом освіти і науки Рівнеської ОДА на тему: «Якість інклюзивних послуг: інновації, партнерство».
Під час наради обговорювалися ключові питання:
▪Пріоритети надання якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами;
▪Досвід створення та функціонування спеціальних груп у закладах дошкільної освіти для дітей із мовленнєвими труднощами;
▪Роль працівників ІРЦ у психолого-педагогічному супроводі та моніторингу ефективності індивідуальних програм розвитку; ▪Партнерство та інновації як запорука ефективної діяльності центрів;
▪Виклики та перспективи розвитку інклюзивної освіти у сучасних умовах.
📌 Нарада відбулася у стінах РОІППО і пройшла в динамічній атмосфері обміну знаннями, дискусій та напрацювання нових інноваційних рішень у сфері інклюзивної освіти.
Інклюзивна освіта – простір рівних можливостей для кожної дитини! Фахівцями Зарічненського інлюзивно-ресурсного центру було проведено семінар-практикум «Організація інклюзивного середовища в закладі освіти». Захід зібрав, асистентів вчителів та фахівців, об’єднаних спільною метою – створення комфортних умов для навчання й розвитку осіб з особливими освітніми потребами.
🔹 Учасники дізналися про «Межі взаємодії педагога та асистента» Людмила Бабич психолог комунальної установи “Зарічненський центр професійного розвитку педагогічних працівників”. Мали можливість попрацювати на практикумі «Розробки індивідуальної програми розвитку» Тетяна Борчевська фахівець ( консультант) “КУ Зарічненський інлюзивно- ресурсний центр”.
🔹 Дуже цінним став досвід асистента вчителя Перекальської гімназії Тетяни Федосюк, про ефективну співпрацю вчителя та асистента в інклюзивному класі.
🔹 А завершили зустріч цікаві вправи від працівників центру Життєстійкості, які презентували техніки релаксації та саморегуляції у стресових ситуаціях.
💡 Семінар-практикум став важливим майданчиком для обміну знаннями та досвідом. Адже тільки спільними зусиллями ми можемо створити освітнє середовище, де кожна дитина почувається прийнятою, захищеною та має шанс на успіх 🌱✨.

Полюхович Оксана Олексіївна Директор ІРЦ взяла участь у нараді для керівників закладів і установ освіти, культури, спорту Зарічненської громади. До наради долучилися директор Департаменту освіти і науки Рівненської обласної військової адміністрації Петро Коржевський, Зарічненський селищний голова Богдан Квачук, заступник директора з адміністрування та розвитку Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти Сергій Скоропляс та працівники безпекового і соціального сектору громади. Оксана Олексіївна у своєму виступі розкрила питання: “Організація освітнього процесу для осіб з особливими освітніми потребами в закладах освіти у 2025-2026 навчальному році”.
Фахівцями (консультантами) КУ «Зарічненський інклюзивно-ресурсний центр», було проведено семінар –практикум на тему: «Організація інклюзивного середовища в закладах дошкільної освіти». Метою заходу було підвищення професійної компетентності асистентів вихователів щодо нормативно-правової бази, розглянуто функції та завдання команди психолого-педагогічного супроводу, попрактикувалися визначати та формулювати цілі відповідно до системи “SMART”, адаптовували та модифікували освітні завдання.Учасники заходу мали нагоду прослухати виступи та взяти участь у практичних обговореннях спікерів:
🔹 Бабич Людмила Станіславівна, психолог КУ «Зарічненський центр професійного розвитку педагогічних працівників» – «Межі взаємодії педагога та асистента в умовах інклюзивного навчання».
🔹 Ломако Софія Миколаївна, фахівець (консультант) КУ «Зарічненський інклюзивно-ресурсний центр» – «Функціональні обов’язки команди супроводу осіб з ООП у ЗДО».
🔹 Юхневич Оксана Василівна, фахівець (консультант) КУ «Зарічненський інклюзивно-ресурсний центр» – Практикум «Створення індивідуальної програми розвитку в інклюзивній групі закладу дошкільної освіти».
🔹 Веремчук Тетяна Петрівна, асистент вихователя Кухітсько-Вільського ЗДО «Струмочок» – «Як асистент допомагає дітям з ООП адаптуватися до садочка».
🔹 Фахівцями Центру життєстійкості були пропрацьовані техніки релаксації та відновлення ресурсів для учасників семінару.
Цей практикум став цінною можливістю для обміну досвідом, набуття практичних знань та професійного зростання педагогів.Створення інклюзивного середовища – це важливий крок до рівних можливостей для кожної дитини.
28 серпня у святковому вирі подій, присвячених Дню селища Зарічне, поруч із творчими колективами та активними мешканцями громади фахівці Зарічненського інклюзивно-ресурсного центру підготували творчі майстерні. У “Майстерні відкритів” кожна дитина мала можливість відчути себе справжнім майстром. У “Майстерні фантазій” діти мали змогу висловлювати власні ідеї та саморозвиватись через творчість. Простором для розвитку відкритів та творчих досліджень стала “Майстерня пізнання”. Місцем де дитина відчула підтримку, натхнення та віру у власні сили стала “Майстерня розвитку”. Особливу зацікавленість діти проявили до “Майстерні крейди”, де діти перетворювали асфальт на чарівну паличку творчості.Дякуємо всім дітям та батькам за активність, усмішки й теплу атмосферу. 💛Свято стало ще яскравішим завдяки спільним зусиллям та бажанню творити разом! 🌸
12 червня фахівці (консультанти) ІРЦ Наталія Борщ, Тетяна Боричевська взяли участь у літньому кампусі РОІППО «Інклюзія без вигорання: розвиваємося, надихаємося, відновлюємо баланс». Це був день сповнений нових відкриттів, глибоких інсайтів і справжнього професійного діалогу. Дякуємо за нові підходи, живе спілкування та точку зростання!
Протягом травня фахівці (консультанти) ІРЦ взяли участь у підсумкових засіданнях команд психолого-педагогічного супроводу осіб з особливими освітніми потребами Команда супроводу обговорила важливі аспекти інклюзивного навчання.
Зокрема:- детально було розглянуто результати виконання індивідуальних програм розвитку;
– проаналізовано освітні та соціально-емоційні досягнення;
– командою визначили методи, які були справді ефективними у роботі;
– окреслили пріоритети корекційно-розвивальної діяльності на наступний навчальний рік.
Команда супроводу — це вчителі, вихователі, асистенти, фахівці ІРЦ, корекційні педагоги, батьки. Команда супроводу – це ті, хто щодня працює з вірою в дитину, з теплом у серці та безмежним терпінням.Саме завдяки цій спільній роботі наші діти впевнено крокують до своєї мети, отримують необхідну підтримку та любов
В межах Національного тижня безбар’єрності з 19 по 25 травня 2025 року з метою привернення уваги суспільства до потреби створення доступного середовища та рівних можливостей для всіх громадян, підвищення обізнаності про рішення та реформи у контексті формування безбар’єрних просторів, сервісів та інформації, а також сприяння розвитку культури поваги та гідності у Зарічненському ІРЦ проводились:
– просвітницькі бесіди з батьками;
– зустрічі з дітьми на тему прийняття та поваги;
– консультації.
✍️ Триває Національний тиждень безбар’єрності, метою якого є формування у суспільстві культури інклюзивності
✍️ ✔️ Ділимося методичними рекомендаціями щодо забезпечення доступності будівель, приміщень та іншої інфраструктури
закладів освіти для маломобільних груп населення :
https://drive.google.com/file/d/1RxhL-yCoGrzceD5BhfKrLl6HmK-_F78X/view
🇺🇦✨ Національний тиждень безбар’єрності — це нагода ще раз нагадати: суспільство починається з рівних можливостей.
Ми, фахівці Зарічненського ІРЦ, щодня працюємо з дітьми, які потребують додаткової підтримки в освітньому процесі. І для нас безбар’єрність — це не лише доступ до будівлі чи спеціальне обладнання. Це — середовище, в якому дитину бачать, чують і підтримують. Це — про відкриті серця, про розуміння, про бажання допомагати, а не жаліти. Про суспільство, де різноманітність — це норма, а не виняток.
🔹 Безбар’єрність — це коли дитина з особливими освітніми потребами може навчатися в школі поруч із друзями, а не ізольовано.
🔹 Це коли педагог знає, як адаптувати навчання, а асистент — як підтримати.
🔹 Це коли батьки відчувають, що не самі у своїх викликах.
🔹 І коли суспільство приймає різноманітність як норму, а не як виключення.
👩🏫 У нашій роботі ми щодня руйнуємо бар’єри:• фізичні — працюємо над створенням доступної інфраструктури;• емоційні — підтримуємо дітей у формуванні впевненості в собі;• соціальні — навчаємо дорослих бачити не «проблему», а потенціал кожної дитини.
📣 Безбар’єрність починається з розуміння. І якщо ми хочемо суспільство рівних можливостей — мусимо виховувати його з дитинства. У школах, садках, на дитячих майданчиках, у сім’ї.
🧩 Кожна дитина — унікальна. І наше завдання як фахівців ІРЦ — допомогти їй розкритися, а світу — стати доступнішим.
Закликаємо кожного: подивімося на світ очима тих, кому складніше — і зробімо його трішки зручнішим, добрішим, доступнішим для всіх ❤️
Коли школа відкрита для всіх — з’являється простір, де кожна дитина може розвиватися. Говоримо про інклюзію в межах Національного тижня безбар’єрності.
Вишиванка — модно, сучасно, гідно. Українська сорочка стала елементом не тільки традиційного, а й сучасного стилю — її носять з гордістю у всьому світі.

Полюхович Оксана Олексіївна Директор ІРЦ долучилась до важливої та надихаючої події – семінару для керівників закладів дошкільної освіти, присвяченому концептуальним аспектам інклюзивної освіти, який відбувся на базі Зарічненського ЗДО “Сонечко”. Цей семінар ще раз підкреслив неоціненну роботу працівників дошкільної освіти та їхнє прагнення забезпечити найкращі умови для розвитку кожної дитини, незалежно від її особливостей. Дякуємо всім учасникам за плідну роботу та цінний внесок у розвиток інклюзивної освіти в нашій громаді!
ТВОРЧА МАЙСТЕРНЯ ФАХІВЦІВ (КОНСУЛЬТАНТІВ) ЛОГОПЕДІВ ІРЦ
🌹04 квітня, на творчій зустрічі зійшлися фахівці (консультанти) логопеди інклюзивно-ресурсних центрів області, аби повправлятися у фаховій майстерності.🌀Цікавий, а головне, практичний досвід роботи презентували логопеди – Марина Хоменюк, Тетяна Кулакевич (Рокитнівський ІРЦ) та Марія Примак, Наталія Сульжук (Шпанівський ІРЦ).🌀 На творчій майстерні фахівці обговорювали особливості використання дидактичних ігор у логопедичній практиці під час розвитку мовлення дітей з особливими освітніми потребами та спробували використати їх у дії, а також розглянули можливості застосування мозочкової стимуляції під час проведення корекційно-розвиткових занять.⚜️ Захід організували методисти Ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти Рівненського ОІППО – Наталія Прокопчук та Юлія Голубюк.💙💛
По всьому світу 2 квітня одягають блакитне на знак підтримки людей з аутизмом. Працівники ІРЦ взяли участь у флешмобі на підтримку осіб з РАС. Чи замислювалися ви, що відчуває людина з аутизмом? Для когось це – тиша серед галасу, для когось – яскраві кольори там, де інші бачать лише буденність. Аутизм – це не хвороба і не вирок. Це особливий спосіб сприйняття реальності, де кожна деталь має значення, а щирість – головна мова спілкування. Дітям і дорослим з аутизмом потрібне не лікування, а розуміння. Вони можуть навчити нас уважності, чесності та бачити красу в простих речах.Давайте не будемо змінювати їх – давайте змінимо своє ставлення!💙

02 квітня 2025 року на базі КУ “Зарічненський ІРЦ” було проведено майстер-клас для корекційних педагогів та практичних психологів закладів дошкільної освіти Зарічненської ТГ. Захід розпочався з вітального слова директора Зарічненського ІРЦ Оксана Полюхович Практичний психолог КУ “Зарічненський ЦПРПП” Людмила Бабич висвітлила питання “Роль корекційного педагога у ЗДО”. Своїм досвідом поділились фахівці (консультанти) Зарічненського ІРЦ Боричевська Тетяна Іванівна “Арт – терапія вдома: креативні підходи для гармонійного розвитку осіб з ООП” та Борщ Наталія Миколаївна “Глинотерапія: долаємо негативні емоції”. Учасники мали змогу зануритися у світ творчості, опанувати нові методики роботи з дітьми з ООП та власноруч відчути терапевтичну силу глини. Натхнення, нові знання та практичні навички – усе це зробило зустріч продуктивною та незабутньою! Заключною частиною заходу були виступи Гриценко Галини Олександрівни, соціального менеджера Центру життєстійкості у Зарічненській ТГ, яка ознайомила з безкоштовними соціально-психологічними послугами та Люшкевич Юлії Федорівни, психологині Центру життєстійкості, яка провела техніки, спрямовані на розслаблення та зняття напруги.
3 березня – Всесвітній день слуху! Слух – це основа розвитку мовлення, навчання та соціалізації дитини.Сьогодні, у Всесвітній день слуху, ми згадуємо про важливість збереження слуху та необхідність підтримки тих, хто стикається з його втратою.
Цей день — добра можливість підвищити обізнаність про проблеми слуху та їх вплив на життя людей.

Оксана Полюхович взяла участь у творчій майстерні директорів ІРЦ , де обговорювали інструменти ШІ (recraft, quickdraw, veed) в роботі з дітьми з ООП та переконалися у їх величезному💪потенціалі: створення візуального розкладу, тематичних зображень 🏞️, адаптація навчальних програм, розвиток комунікативних 🗣️навичок та когнітивної сфери дитини. Відеоролики з субтитрами (clipchamp), музичні композиції 🎶(suno), презентації (slidesgo, canva)… ось лише частина програм ШІ!!! 👍 Навчалися правильно вибудовувати запит 🎙️у «спілкуванні» з мовною моделлю ШІ (chatGPT, gemini). ❗️Використання цих програм сприятиме індивідуалізації супроводу дітей з ООП та їх інтеграції в соціум.
Команда психолого-педагогічного супроводу є важливою частиною якісного інклюзивного навчання у закладах освіти. Адже саме вона розробляє індивідуальну програму розвитку дитини, моніторить її виконання, вносить зміни. Фахівці ІРЦ протягом січня 2025 року прийняли участь в засіданнях команд психолого-педагогічного супроводу осіб з ООП в закладах загальної середньої освіти та закладах дошкільної освіти. Надали рекомендації щодо переогляду ІПР, були визначені подальші стратегії та цілі.
Напередодні новорічно-різдвяних свят в КУ “Зарічненський інклюзивно-ресурсний центр” відбувся захід “Зимова радість”Фахівці разом із дітьми поринули у справжню казкову країну!
Ігри, творчі завдання, конкурси, подарунки та найголовніше — радість в очах кожної дитини.Дякуємо всім, хто долучився до створення свята! Разом ми зробили його незабутнім.
Нехай новорічна магія живе у серцях малюків і дарує натхнення кожному з нас!
7 грудня ми відзначаємо свято, що вшановує один із найголовніших символів нашої культури — хустку. Вона є оберегом, ознакою жіночої мудрості, краси й приналежності до рідної землі.
Хустка — це не просто аксесуар, а цілий всесвіт, переплетений кольорами, орнаментами та історіями поколінь. #деньукраїнськоїхустки
Фахівець (консультант) ІРЦ Боричевська Тетяна Іванівна взяла участь в нараді директорів інклюзивно-ресурсних центрів області на базі Спеціальної школи м.Острога Рівненської обласної ради
Під час наради обговорили актуальні питання роботи в АС «ІРЦ» та аспекти взаємодії між ресурсним центром РОІППО та інклюзивно-ресурсними центрами області. Окрім цього, учасники мали можливість взяти участь у пізнавальному квесті та познайомитися з освітнім середовищем Спеціальної школи, де навчаються діти з порушеннями слуху та мовлення.
Фахівцями (консультантами) ІРЦ була проведена просвітницька робота до Всесвітнього дня психічного здоров’я. Ментальне здоров’я дітей з особливими освітніми потребами (ООП) потребує особливої уваги, адже їхній розвиток і соціалізація часто мають певні особливості. Тісна співпраця між батьками, вчителями, психологами та логопедом допоможе забезпечити комплексний підхід до підтримки ментального здоров’я дитини з ООП.
10.10.2024 Питання здоров’я та удосконалення роботи спеціалістів набуває особливої ваги у сучасному світі.
📣У РОІППО відбувся черговий захід з нагоди Всесвітнього дня ментального здоров’я – засідання творчої майстерні фахівців ІРЦ з теми “Забезпечення реабілітаційного супроводу дітей з особливими освітніми потребами”. Фахівець (консультант) ІРЦ Базан Валентина Анатоліївна взяла участь в заході. Тренерки заходу: Наталія Прокопчук та Юлія Голубюк. Фахівці-реабілітологи інклюзивно-ресурсних центрів області продемонстрували свою майстерність та досвід. Фахівці поділилися досвідом з питань використання елементів 3-С терапії та сенсорної інтеграції у роботі з дітьми з ООП, нетрадиційного обладнання для проведення ЛФК, а також можливостей фізичної терапії у повсякденному житті.
03.10.2024 року КУ «Зарічненський ІРЦ» та КУ «Зарічненський ЦПРПП» Зарічненської селищної ради Вараського району Рівненської області було проведено семінар – практикум для новопризначених асистентів вчителів закладів загальної середньої освіти «Роль асистента вчителя в умовах інклюзивного навчання».Директор Зарічненського ІРЦ Оксана ПОЛЮХОВИЧ, фахівець (консультант) Зарічннського ІРЦ Наталія БОРЩ та психолог КУ «Зарічненський центр професійного розвитку педагогічних працівників» Людмила БАБИЧ детально розглянули ключові питання щодо роботи асистентів. Обговорили важливу роль асистента в забезпеченні ефективного освітнього процесу, його функції та обов’язки, а також специфіку ведення необхідної документації.Зустріч стала платформою для обміну досвідом та роз’ясненням важливих аспектів роботи, що допоможе асистентам більш ефективно підтримувати вчителів та учнів у навчальному процесі. Впевнені, що нові знання та рекомендації допоможуть асистентам краще організувати свою роботу, сприяючи успіхам учнів!
Протягом вересня 2024 року, роботу розпочали команди супроводу осіб з ООП, за участі фахівців-консультантів КУ «Зарічненський ІРЦ». Завдяки злагодженій роботі кожного члена команди, включаючи батьків, були прийняті відповідні рішення щодо побудови освітнього та корекційно-розвиткового маршруту кожної дитини на цей навчальний рік. Вдячні за співпрацю! Успіхів нам усім!
18 вересня 2024 року відбувся семінар з працівниками психологічної служби закладів загальної середньої, дошкільної та позашкільної освіти з теми «Науково-методичні та прикладні основи створення і підтримки адаптивного освітнього середовища». Психолог комунальної установи «Зарічненський ЦПРПП» Людмила БАБИЧ ознайомила присутніх із пріоритетними напрямами роботи психологічної служби у 2024-2025 навчальному році. Оксана ПОЛЮХОВИЧ директор комунальної установи «Зарічненський ІРЦ» зупинилася на нормативній базі у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами, зокрема з акцентувала увагу на написанні характеристики на дитину для подальшого комплексного обстеження.
21 серпня 2024 року у відділі освіти, культури, молоді та спорту Зарічненської селищної ради відбулася нарада з керівниками закладів дошкільної освіти громади. В атмосфері активного діалогу обговорили з присутніми низку важливих робочих питань, які стосувалися організованого початку нового 2024-2025 навчального року.
Директор КУ «Зарічненський ІРЦ» Оксана Полюхович проінформувала керівників про те, що організація інклюзивного навчання для вихованців відбувається за наявності висновку інклюзивно-ресурсного центру, наразі за зверненнями батьків діти проходять комплексно-педагогічну оцінку для визначення рівня підтримки та підготовки таких висновків, а також проаналізувала чинне нормативно-правове забезпечення для організації інклюзивного навчання в закладі дошкільної освіти.
Фахівці інклюзивно – ресурсного центру відвідали підсумкові засідання команд психолого – педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами. Проаналізували виконання індивідуальних програм розвитку дітей. Учасники обговорили підсумки досягнень та динаміку розвитку дітей з ООП за навчальний рік, окреслили подальші напрямки роботи. Злагоджена та системна робота педагогів, батьків та фахівців центру є запорукою успішного виконання завдань і цілей ІПР.
Зі святом тебе, моя Велика країна! Зберігай, передавай з покоління в покоління, свій код нації. Миру та Перемоги нам! З Днем Вишиванки!
2 квітня- Всесвітній день поширення інформації про аутизм. Це день, присвячений підвищенню усвідомленості про аутизм та підтримці людей з аутизмом у всьому світі. Усі одягають щось блакитне в знак підтримки батьків та їхніх дітей, дорослих чи зовсім малюків. Фахівці ІРЦ хочуть нагадати усім, що ці діти, їхні батьки щодня стикаються з різними ситуаціями, коли їм необхідна підтримка, а не лише 2 квітня. Ми закликаємо всіх приєднатися до цієї ініціативи, поширюючи свідомість та підтримуючи людей з аутизмом у наших спільнотах. Фахівці ІРЦ приєднались до флешмобу “Одягни блакитне”. Сьогодні в день поширення інформації про аутизм, фахівці навчались один в одного, ділились своїм досвідом, напрацюваннями.#повагатапідтримка#Аутизм#2квітняПідтримайте дітей та дорослих з аутизмом! Долучайтеся! #ублакитному
Отримано результати обласного конкурсу «Майбутнє нації – у долонях дітей». За результатами даного конкурсу учасників було нагороджено дипломами лауреатів 2 та 3 ступеня, а також дипломами за оригінальність робіт. Дякуємо діткам за участь у конкурсі. Бажаємо досягати нових висот і не зупинятися!
21 березня у світі відзначається Всесвітній день людей з синдромом Дауна та проводиться акція “Lots of Socks”, у рамках якої люди одягають непарні шкарпетки, привертаючи таким чином увагу до теми синдрому Дауна. Синдром Дауна – це генетична випадковість, яка не залежить від способу життя батьків, їхнього здоров’я, шкідливих звичок, харчування, кольору шкіри або національності. Тобто дитина з синдромом Дауна може народитися в будь-якій родині.Діти з синдромом Дауна повільніше розвиваються і пізніше своїх ровесників проходять загальні етапи розвитку. Але все компенсується добротою, щирістю і безпосередністю, які вони випромінюють у світ. Тому їх називають «дітьми сонця». Ці діти потребують нашої допомоги, любові, розуміння та взаємної поваги
3 березня – Всесвітній день слуху. Слух – одне з зовнішніх чуттів, що дає можливість сприймати звуки та мову за допомогою спеціального органу – вуха. Без слуху неможливий розвиток мови. Вухо – це геніально влаштований, складний механізм прийому звукових хвиль. Слух — одне з головних відчуттів, яке обумовлює якість життя, впливає на встановлення повноцінних контактів з іншими людьми. Фахівці центру до всесвітнього дня слуху підготували інформаційний стенд з порадами та рекомендаціями батькам, які виховують дітей з порушенням слуху. Також, були проведені бесіди з батьками, роздані буклети, пам’ятки для кращого розуміння особливостей виховання, навчання та розвитку їхніх дітей.

Протягом січня відбулися засідання команд психолого-педагогічного супроводу учнів з ООП. Учасники обговорили підсумки досягнень та динаміку розвитку дітей з ООП за І семестр 2023-2024 н.р.,окреслили подальші напрямки роботи. Злагоджена та системна робота педагогів, батьків та фахівців центру є запорукою успішного виконання цілей та завдань індивідуальної програми розвитку дітей.
Напередодні новорічно-різдвяних свят у КУ «Зарічненський інклюзивно-ресурсний центр» панувала святкова атмосфера. Для вихованців закладу проведено заходи з корекційним спрямуванням. Колективу вдалося реалізувати мрії дітей з особливими освітніми потребами, адже вони мали змогу не тільки поринути у світ фантазії і мрії, а й перевтілитися в улюблених казкових героїв. Незважаючи на те, що живемо у надскладний час, докладаймо максимум зусиль, аби дитинство дітей було яскравим і щасливим!
Комунальна установа «Зарічненський ЦПРПП» спільно із комунальною установою «Зарічненський ІРЦ» з метою вдосконалення системи роботи з інклюзивної освіти 13 вересня 2023 року провели семінар для асистентів учителів та асистентів вихователів закладів загальної середньої та дошкільної освіти з теми «Актуальні аспекти розвитку інклюзивної освіти».Учасники семінару розглянули питання законодавчого підґрунтя праці асистента вчителя та вихователя, опрацьовували проблемні моменти, які виникають під час виконання асистентами своїх посадових обов’язків.Окрім того, асистенти вчителів та вихователів мали можливість попрацювати над створенням індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами. Фахівці ІРЦ надали слушні рекомендації щодо ведення документації, зокрема детально зупинилися на індивідуальній програмі розвитку та журналі спільної роботи. Також було обговорено про необхідність співпраці вчителя та асистента в інклюзивному класі чи групі та важливості командного підходу. На завершення семінару учасники мали можливість обговорити окремі питання щодо організації навчального процесу дітей з особливими освітніми потребами та поділитися досвідом у вирішенні актуальних проблем.Дякуємо за активну участь асистентам вчителів та вихователів, які долучилися до заходу. Бажаємо успіхів у роботі, слухняних учнів та побільше приємних робочих моментів.


На нараді були розглянуті питання:
– Про оптимізацію мережі освітніх закладів Зарічненської селищної
територіальної громади на 2023-2024 рік Апончук П.Я., начальник відділу освіти, культури, молоді та спорту Зарічненської селищної ради
– Про атестацію педагогічних працівників закладів освіти у 2022-2023 н.р Бабич В.А., директор КУ «Зарічненський ЦПРПП» Зарічненської селищної ради
– Про національне мультипредметне тестування у 2023 році Бабич В.А., директор КУ «Зарічненський ЦПРПП» Зарічненської селищної ради
– Про особливості сертифікації медпрацівників у 2023 році Омельянова Л.В., консультант КУ «Зарічненський ЦПРПП» Зарічненської селищної ради
– Про підсумки організації та проведення І відбіркового етапу конкурсу – захисту науково-дослідницьких робіт Малої академії наук учнівської молоді Безменська Н.М., директор КЗ «Будинок учнівської молоді» Зарічненської селищної ради
– Про взаємодію фахівців інклюзивно-ресурсного центру з командою психолого-педагогічного супроводу щодо надання підтримки дітям з ООП в період дії воєнного стану Полюхович О.О., директор КУ «Зарічненський ІРЦ» Зарічненської селищної ради
– Різне.
Учасники наради у ході спілкування отримали відповіді на запитання, які сприятимуть підвищенню рівня організації освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти.
_______________________________________________
Семінар-практикум з інклюзії 24.01.2023 року відбувся семінар – практикум з теми «Алгоритм надання освітніх та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання», на якому були присутні практичні психологи та учасники команд психолого-педагогічного супроводу . Модератори – Людмила Бабич, психолог КУ « Зарічненський ЦПРПП»; Оксана Полюхович, директор КУ «зарічненський ІРЦ»Спікери – Софія Ломако, консультант КУ «Зарічненський ІРЦ»; Тетяна Боричевська, консультант КУ «Зарічненський ІРЦ» Наталія Борщ, консультант КУ «Зарічненський ІРЦ» Валентина Базан, консультант КУ « Зарічненський ІРЦ» Оксана Юхневич, консультант Ку « Зарічненський ІРЦ» Впродовж заходу висвітлювались такі питання: умови надання освітніх та корекційно-розвиткових послуг дітям з ООП, моніторинг досягнень учнів з ООП за І семестр, надання освітніх послуг дітям з ООП практичними психологами закладів освіти з інклюзивним навчанням, знайомилися із можливостями проведення корекційно-розвиткових занять занять за допомогою онлайн рсурсів особливостями LearningApps.org, Wordwall, Jamboard, Vocaroo Childdevelop.com.ua, які сприяють зацікавленості дітей та допомагають урізноманітнювати навчання.
_______________________________________
Цьогоріч на диво чекають не лише діти, а й дорослі. Усіх об’єднує спільнує бажання – радість і мир на землі!
19.12.2022 р.фахівці (консультанти) комунальної установи «Зарічненський інклюзивно-ресурсний центр» Зарічненської селищної ради організували для своїх вихованців святковий захід, де малеча мала
змогу виконати артикуляційну гімнастику, руханку та створити аплікацію на зимову тематику.
Завершився захід привітанням Феї-Чарівниці, яка передала діткам солодкі подаруночки від Святого Миколая!
З метою підвищення рівня професійної діяльності, фахівці (консультанти) ІРЦ впродовж 2022 року пройшли курси підвищення кваліфікації на базі Рівненського обласного інституту післядипломної освіти. Адже безперервний професійний розвиток та підвищення кваліфікації педагогічних працівників передбачає набуття нових і вдосконалення раніше набутих компетентностей на основі здобутої освіти й практичного досвіду.
________________________________________________________________
У вересні фахівці (консультанти) інклюзивно-ресурсного центру взяли участь в засіданнях команд психолого-педагогічного супроводу осіб з особливими освітніми потребами закладів освіти Зарічненської ТГ та Локницької ТГ. На засіданнях обговорили питання щодо особливостей організації інклюзивного навчання, індивідуальної форми навчання (педагогічний патронаж) в 2022-2023 навчальному році. Відповідно до Положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами було визначено напрями психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, що можуть бути надані в закладі освіти, враховуючи рекомендації інклюзивно-ресурсного центру, розроблено індивідуальні програми розвитку дітей з особливими освітніми потребами.

14 вересня 2022 року відбувся семінар – практикум для асистентів вчителів закладів загальної середньої освіти з теми «Роль асистента вчителя в умовах інклюзивного навчання». Були обговоренні зміни щодо організації інклюзивного навчання, ознайомлені із рекомендаціями, які допоможуть у проведені дистанційного навчання, розглянуто індивідуальну програму розвитку. Організатори заходу: комунальна установа «Зарічненський інклюзивно-ресурсний центр» спільно з комунальною установою «Зарічненський центр професійного розвитку педагогічних працівників».Спікери:• Полюхович Оксана Олексіївна, директор КУ «Зарічненський ІРЦ»;• Бабич Людмила Станіславівна, психолог КУ «Зарічненський ЦПРПП»• Борщ Наталія Миколаївна, фахівець-консультант КУ «Зарічненський ІРЦ».
__________________________________________________________________

Протягом вересня – листопада 2021 року директор ІРЦ спільно з фахівцями комунальної установи взяли активну участь у засіданнях команд психолого-педагогічного супроводу у: ЗДО Сонечко”, ЗДО “Струмочок”, Вичівський ліцей, Річицька гімназія, Зарічненський ліцей №1 та Зарічненський ліцей №2 внесли свої пропозиції та рекомендації щодо складання індивідуальної програми розвитку, також командою супроводу були визначені подальші шляхи взаємодії для адаптації дитини в колективі та покращення її успішності. Фахівці ІРЦ надали рекомендації педагогам щодо особливостей психолого-педагогічного супроводу дітей з ООП данної категорії.
На засіданнях обговорювались наступні питання:
– особливості організації роботи інклюзивних груп та класів в закладах освіти та надання корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами;
– розроблення та узгодження індивідуальної програми розвитку для дітей з особливими освітніми потребами, які здобувають освіту в умовах інклюзивного навчання;
– особливості адаптації, модифікації навчальних програм та завдань для дітей з особливими освітніми потребами.
Досягнення позитивної динаміки розвитку дітей з ООП можливе лише за умови тісної взаємодії та ефективної роботи всіх учасників команди психолого-педагогічного супроводу.
Дорогі батьки, дорогі колеги,щорічно 2 квітня на всій земній кулі об’єднаними зусиллями ми говоримо про необхідність змінювати наш світ, роблячи його більш відкритим чутливим до потреб дітей, молоді, дорослих з розладами спектру аутизму… Змінювати світ непросто і часом це здається надто великим і надто амбітним завданням – але це так важливо, адже те, наскільки особа з аутизмом зможе прожити щасливе життя, реалізувати себе в ньому, мати необхідну підтримку залежатиме від того, наскільки ми, як суспільство є відкритими і простягаємо у відповідь руку дружби, руку фахової підтримки, руку доброзичливості…Всі люди з аутизмом можуть прожити щасливе життя, якщо вони мають люблячу родину, підтримку фахівців, школу, де можуть вчитися, заняття, яке люблять. Суспільство ж повинне створити всі умови для розуміння людей з аутизмом та їхнього повноцінного життя. Люди з аутизмом мають труднощі у спілкуванні і взаємодії, але ці труднощі бувають різними. Частина з цих людей ніколи не зможе розмовляти, інші – будуть розмовляти прекрасно; частина – зможе мати вищу освіту, а хтось не зможе завершити і програми середньої школи.Вони не хворі, вони просто мають інший тип нервової системи, інший спосіб дивитися на цей світ. Але вони є такі і хочуть, щоб їх сприймали.Додатковий виклик для дітей із РАС – соціальна адаптація. Цей аспект залежить не лише від навичок спілкування самих особливих дітей, але й готовності суспільства їх прийняти. На жаль, для суспільства все ще складно зрозуміти та прийняти те, що всі люди різні. Зрозуміти, хто такі діти з РАС. Родичі ізолюють своїх дітей на майданчиках, в інших громадських місцях, коли поруч з’являється дитина, поведінка якої відрізняється від поведінки інших. Тому, давайте будемо толерантними, допомагати і підтримувати їх.
Головне – не здаватися і вірити! І це завдання не тільки для батьків аутистів, але й для всіх нас – адже цивілізованість суспільства визначається його ставленням до тих, хто потребує його опіки.Ми повинні робити якомога більше для всіх людей, які зараз живуть з аутизмом, щоб вони могли розкрити свій потенціал і вести повноцінне і щасливе життя. Вони та їхні сім’ї – наші друзі, родичі і сусіди – заслуговують на це.
30 березня 2021 року директор та фахівці ІРЦ долучилися до науково-практичної конференції на тему: “Від експертів професіоналам: сучасний погляд на принципи корекційної роботи з дітьми з РАС та ефективної взаємодії з їх родинами”. Онлайн конференція організована швейцарською фармацевтичною компанією AСINO в Україні у рамках соціального проєкту “Твій безмежний світ».
26 березня 2021 року відбулась онлайн-майстерня для фахівців у сфері інклюзії з теми “Особливості організації ігрової діяльності для швидкого й ефективного розвитку мовлення у дітей з особливими освітніми потребами”, де фахівці разом з диретором ІРЦ взяли участь в прослуховуванні.
25 березня 2021 року відбувся онлайн-семінар, де взято участь «Основні завдання, ролі та функції практичного психолога та логопеда інклюзивно-ресурсного центру в забезпеченні комплексного супроводу дітей з особливими освітніми потребами» для практичних психологів та логопедів закладів освіти. У роботі семінару взяли участь: – практичний психолог інклюзивно – ресурсного центру Боричевська Тетяна Іванівна « Особливості роботи практичного психолога в ІРЦ»;- вчитель-логопед інклюзивно- ресурсного центру Ломако Софія Миколаївна « Нетрадиційні методи та прийоми роботи з дітьми, які мають мовленнєві порушення» . Присутні ознайомились із системами завдань, розроблених практичними психологами та вчителями-логопедами для обстеження мовлення дошкільників, які дають змогу з’ясувати рівень актуального мовленнєвого розвитку дитини, а також визначити провідні порушення у структурі виявленого відхилення та вжити відповідних заходів. Така форма роботи сприяє обміну досвідом та професійному зростанню практичних психологів та логопедів закладів освіти.
10 лютого 2021 року вчитель-реабілітолог Базан Валентина Анатоліївна, взяла участь в ХVIII обласному конкурсі-ярмарці педагогічної творчості номінація «Спеціальна освіта». Поділилась досвідом роботи: «Корекційна робота засобами лікувальної фізкультури з дітьми з порушеннями опорно-рухового апарату”.

4 лютого 2021 року відбулась онлайн-майстерня, де фахівці разом з директором КУ “Зарічненський ІРЦ” долучилися до роботи онлайн-майстерні з теми «Формування і розвиток самооцінки у дітей з особливими освітніми потребами».
Протягом січня директор та фахівці ІРЦ взяли участь в прослуховуванні курсу “Інклюзія та дистанційне навчання” та отримали сертифікати про участь про успішне завершення курсу, де отримали багато інформації для роботи з дітьми з ООП.
Відповідно до плану роботи комунальної установи «Зарічненський інклюзивно-ресурсний центр» на базі сектору освіти Зарічненської районної державної адміністрації 22 грудня 2020 року відбувся семінар-практикум для новопризначених асистентів вчителів закладів загальної середньої освіти.
26 жовтня 2020 року на базі КУ «Зарічненський ІРЦ» було проведено майстер – клас для батьків « Дитина з особливими освітніми потребами: зрозуміти та допомогти».Із вітальним словом звернувся директор КУ «Зарічненський ІРЦ» Полюхович Оксана Олексіївна.Вчитель – логопед Ломако Софія Миколаївна ознайомила батьків з різноманітними вправами, які роблять позитивний вплив на мовленнєвий розвиток дітей « Артикуляційна гімнастика. Ігри з язичком», «Логопедичний масаж».Вчитель – реабілітолог Базан Валентина Анатоліївна у своєму виступі висвітлила питання з розвитку дрібної моторики дітей з ООП та провела практичну частину з методу СУ- Джок терапії, як один з методів стимуляції мовних зон кори головного мозку та розвитку дрібної моторики рук та пальців.Навчальний тренінг із розвитку дрібної моторики та сенсорної інтеграції провела практичний психолог Боричевська Тетяна Іванівна.
З 19 по 22 жовтня на базі РОІППО відбулися курси підвищення кваліфікації фахівців ІРЦ області за програмою 《Користування психодіагностичними методиками WISC-IV, Leiter-3, Conners-3, PEP-3 та CASD》. Чотири дні інтенсивного навчання, цікавої практичної роботи, нових знань у користуванні новітніми методиками при здійсненні комплексної оцінки розвитку дитини і навіть здача іспиту із тренером Наталією Прокопчук.
30 вересня 2020 року директор та фахівці ІРЦ взяли участь в прослуховуванні онлайн-вебінару, що проводив Ресурсний центр підтримки інклюзивної освіти, онлайн-майстерні для фахівців Інклюзивно-ресурсних центрів з теми “Особливості розвитку емоційно-вольової сфери у дітей з особливими освітніми потребами”.
25 вересня 2020 року районним методичним кабінетом сектору освіти Зарічненської райдержадміністрації в режимі онлайн організовано і проведено консультування педагогічних працівників закладів дошкільної освіти району та Локницької ОТГ. У ході спілкування обговорено актуальні питання організації освітнього процесу у дошкільних закладах. Методисткою Омельяновою Л.В. надано рекомендації щодо особливостей планування роботи закладів у 2020-2021навчальному році, зокрема, акцентовано увагу на розробці та затвердженні освітніх програм закладів дошкільної освіти, оновленні внутрішньої системи забезпечення якості освіти відповідно до сучасних вимог. Разом з тим директором Зарічненського інклюзивно-ресурсного центру Полюхович О.О. було забезпечено інформування педагогів з питань організації інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти з метою реалізації права дітей з особливими освітніми потребами на освіту.
24.09.2020 р. директор КУ “Зарічненський ІРЦ” взяла участь у засідані дискусійної зали для директорів інклюзивно-ресурсних центрів із теми «Організація інклюзивного навчання в закладах освіти: нагальні питання».
17 вересня 2020 року фахівцями КУ “Зарічненський інклюзивно-ресурсний центр” взято участь в прослуховуванні онлайн-вебінару з теми “Корекція когнітивної сфери дітей із ЗПР” який відбувся на базі Ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти.
15 вересня 2020 року фахівцями комунальної установи «Зарічненський інклюзивно-ресурсний центр» Зарічненської районної ради Рівненської області проведено онлайн-засідання для вчителів інклюзивних класів та асистентів вчителів закладів загальної середньої освіти з теми «Особливості організації освітнього процесу для дітей з особливими освітніми потребами в 2020-2021 н.р.».У ході онлайн-засідання обговорювались такі питання:1. Нормативно-правове забезпечення інклюзивної форми навчання, індивідуальної форми навчання (педагогічний патронаж).2. Особливості роботи команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої освіти.3. Укладання індивідуальної програми розвитку.4. Психологічні особливості розвитку дітей з інтелектуальними порушеннями.5. Важливість фізичного розвитку для дітей з особливими освітніми потребами.6. Супровід дітей з особливими освітніми потребами вчителем-логопедом.З інформацією виступили: Полюхович Оксана Олексіївна, директор КУ «Зарічненський ІРЦ»; Боричевська Тетяна Іванівна та Борщ Наталія Миколаївна, практичні психологи КУ «Зарічненський ІРЦ»; Базан Валентина Анатоліївна, вчитель-реабілітолог КУ «Зарічненський ІРЦ»; Ломако Софія Миколаївна, вчитель-логопед КУ «Зарічненський ІРЦ».
3 вересня 2020 року відбувся онлайн-вебінар з теми “Психологічна допомога при адаптації до освітнього процесу в посткарантинний період” на базі РОІППО, де директор та фахівці центру взяли участь в прослуховуванні онлайн-майстерні.
11 червня 2020 року директором та фахівцями ІРЦ взято участь у онлайн-семінарі з теми “Підтримка психоемоційного стану вчителя у роботі з дітьми з ООП” (інтерактивна лекція).
Участь в прослуховуванні фахівцями ІРЦ онлайн-семінару з теми «Особливості просторових уявлень у дітей із ЗПР», який відбувся 5 червня 2020 року на базі Рівненського РЦПІО.
Фахівці КУ “Зарічненський ІРЦ взяли участ ь в прослуховуванні онлайн-майстерні, що відбулася на базі Ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти для фахівців Інклюзивно-ресурсних центрів та батьків, онлайн-семінар з теми «Особливості корекції деструктивних форм поведінки у дітей з ООП», який відбувся 13 травня 2020 року.
21.04.2020 року фахівці ІРЦ взяли участь в прослуховуванні вебінару “Особливості дистанційного навчання дітей з ООП” https://youtu.be/HTunncZbvko